Gyakorlati Szexológia

Havi egy aktus elegendő a pároknak?

2019. június 08. - Tóth Emese szexológus orvos

Gyakori, hogy a párok havonta csupán egyszer vannak együtt. A férfiak emellett szinte naponta, de legalább heti 1-2 alkalommal foglalkoznak magukkal. Egyedül valahogy még megy, párosban viszont egyre rosszabb a teljesítmény, mert sem a nők, sem a férfiak nem képesek azt tenni és azt érezni, amit szeretnéne

 

Amikor az okokat keresik magukban és egymásban, arra gondolnak, hogy túl fáradtak, esetleg valami megzavarta a lelki egyensúlyukat, de lehet, hogy a párjuk eltérő igényei miatt megy tönkre idővel a szex a párkapcsolatokban. Mind igaz lehet, de a megoldás mégsem ezekben található. A hormonszint vizsgálatoktól és az erre ható szerektől szintén nem lehet sokat várni, nem erre valók. A potencianövelő vagy más szerek sem oldották meg a problémákat. Az újabb adatok szerint ráadásul szemkárosodást okozhat szedésük, ezért is sokan kerülik a használatukat.

Tudni érdemes, hogy ez a problémakör elsősorban nem a lelki zavarok közé tartozik. A testhez kapcsolódik és az elégtelen működés, a leépülés jele. Évtizedek óta azt látjuk, hogy megfelelô mozgásgyakorlatokkal végzett edzéssel mindez rendezhető. Természetesen ezek az edzések nem hasonlítanak az edzőtermi vagy más csoportosan is végezhető edzésekhez. Nem hasonlítanak az intimtornákhoz sem. Az úgynevezett OS gyakorlatsort egyedül kell végezni. Lépésről-lépésre, természetes úton felépíthető általuk a szexuális működések teljes folyamata. Közben nő a potenciál, az erotika, beindulnak a hormonok, tónusba kerülnek az izmok, erősebb vágyak ébreszthetők, és ezekhez még új tapasztalatok is hozzáadódnak. Emellett szélesedik a pózrepertoár és javulnak a szexhez szükséges képességek is.

Miért jönnek létre ezek az elégtelenségek és működészavarok?

 

Sokan kérdezik, hogy miért van bajuk? Bonyolultnak tûnik a helyzet, de a test szempontjából egyszerû a magyarázat. Képzeld el, hogy ritkán, mondjuk havi egyszer ülsz fel a bringádra, hogy tekerj egy jót. Felfelé a dombra - bár a közeledben van - már több hónapja nem jutottál el. Most végre ráérsz és kedved van erre a kis nehezítésre. Amikor azonban megpróbálsz nekilendülve feljutni a csúcsra, izmaid nem engedelmeskednek, lelassulsz, majd meg is kell állnod. A kedved is rögtön elmegy, és talán nem is érted, hogy ilyen gyorsan hogyan veszíthetted el az erôt.

Nézzük meg mindezt a szex esetében. Tudni érdemes, hogy az önkizés olyan, mint a sík terepen bicajozás. A páros aktus viszont ehhez képest a dombra feljutassal egyenértékû. Hiába szoktál gyakran önkizni, a ritka páros együttlétek miatt az erônléted egyre kevésbé lesz alkalmas, hogy jól menjen és örömet érezhess és adhass az aktusok közben is. Igen, az adás fontos. Erőlködéskor nem adsz át élvezetet, hiszen nem az éled, és nem is tudod megkapni.

 

Miért csak a mozgást vesszük példának és nem a stresszt vagy a párkapcsolatban bekövetkezett változásokat, tetteket és belső érzéseket, ahogy általában szokták?

 

Amikor valamilyen nehézséget okozó és nem teljesen érthető probléma merül fel az életben, akkor mindig érdemes megkísérelni párhuzamot vonni a mozgással, mint valamely megterheléssel járó cselekvéssel, és átgondolni, összevetni a tapasztalt problémával. Ha például az erônléttel van valamilyen gond, és azt nem koplalás okozza, akkor elôször nem az evéssel, hanem a mozgással igyekszünk befolyázolni, azaz edzeni fogjuk magunkat, hogy növeljük a terhelhetôségünket. (Csak ezután érdemes hozzátenni, hogy milyen étkezés a legjobb a szükséges edzésekhez.)

 

Hogyan néz ki ez a példa a szexműködések megoldásával kapcsolatban?

Mit hanyagoltál el, amiért veszett oda az erôd?

 

Az erônlét csökkenése miatt bekövetkezô működészavarok például az elégtelen merevedés és/vagy a túl rövid idő, vagy ha nem tudsz elmenni. A nőknél és a férfiaknál egyaránt látunk ilyeneket. Az izomzat és az idegrendszer egyaránt nehezen fogadja azt a terhelést, amiben edzetlen, sőt ami új számára.

Ha túl ritka nálatok a páros szex, vagy nagyon korlátozottak benne a lehetôségeid, akkor annak a mozgásaihoz szükséges izomzat, az ahhoz szûkséges idegmûkôdések és energetika épülnek le benned is. És az is lehet, hogy még sosem tudtak teljesen felépülni. Az előző jobb állapotodhoz képest tapasztalod a romlást, de ez az előző szintén alacsonyabb volt, mint kellene legyen, mert még sosem tudtad teljesen felépíteni magadat, és ezért még sosem álltál a saját képességeid csúcsán. De a teljesítményed zuhanása lehet nagyon nagy is, ha régebben még nagyon jól ment neked, de mostanra nagyon kedvezőtlenül alakultál át.

Az izomzat és az idegrendszer egyaránt nehezen fogadja tehát azt a mozgást, amiben edzetlen vagy, sőt ha új számodra. Hiába gyakori például az önkizés, az nem azt adja, ami a páros élvezethez kell. Még akkor sem, ha naponta csinálod. Sem mennyiségileg, sem minőségileg nem elegendő.

Nem csupán az orgazmus elérése vagy szerveid kitisztulása számít ugyanis abban, hogy eleget tettél-e az önkarbantartásnak. Az is számít, hogy pontosan milyen mozgást végzel közben. Az önkizés a pároddal történő gyakorlatozáshoz képest nagyban különbözik koncentrációban, izgalomban, elfáradásban, és elégedettségben is. A végső stádium pedig az, amikor már ez sem megy vagy mem is kívánod többé.

A páros élvezet sosem lesz felhőtlen, ha kiesel a gyakorlatból, és lelkileg is gyorsan nő a veszteséged azzal, hogy veszítesz az eredeti tüzes lendületből. A potenciális elegtelenséget célzott edzésekkel mindig rendbe lehet hozni. Ezt úgy is meg kell fogalmazni, hogy az elegendően hatásos terápiából nem maradhatnak ki a mozgásgyakorlatok. Edzések, aktív cselekvés során elért változások nélkül nem lehet megyógyulni.

Másik jótékony hatása a mozgásnak, hogy a lelki problémák megoldásának is a legegyszerűbb módjaként tartjuk számon. Önnmagában létező lelki problémát nem is látunk. A legtöbb esetben arról van szó, hogy valamit nem értünk, hiányoznak az információk és/vagy az adott információmasszához szükséges elrendezés képessége, ami a megértéshez és a szükséges reakcióhoz, azaz cselekvéshez vezetne. Az OS mozgásgyakorlatok hatására erőt gyűjtünk össze, komplexebben kezdjük látni a dolgokat és rugalmasabban állunk hozzá, miközben a szex megoldásához is egyre közelebb kerülünk. Végül egy teljesen átlátható és logikus utat bejárva érjük el az eredményt.

 

A mozgáshoz kötődő gyógyítási tapasztalatokat néhány  pontban itt foglaljuk össze:

A kedvező változásokhoz aktív mozgás szükséges, ami

 

-kimozdítja a holtpontról, amibe bele volt ragadva

-új élményeket- és tapasztalatokat ad

-bőséges tartalékenergiát gyűjt

-fizikai és lelki állóképességet is ad

-reálizáló gondolkodáshoz és cselekvéshez vezet

-erős, stabil, a megértésen alapuló állapotot eredményez

 

Milyen edzésre van szükség?

 

Olyan mozgást érdemes tanulni, ami pontosan azt az átalakulást segíti, amire szükség van. Ehhez lényegében le kell másolni és rendszeresen gyakorolni a megfelelő mozgást és a hozzá kapcsolódó működéseket. Éppen azt kell tehát modellezni a gyakorlatban, ami most nem megy jól.

Az is fontos, hogy szabadon, egyedül cselekedj. Nem az eddig megszokott, elégtelen módon, hanem pontosan azt kell tenned, amiben fejlődni szeretnél. (Aki gyorsan és kitartóan akar kerékpározni, annak nem elég, ha csak úszik vagy csak gyalogol.) A funkcionális (gyakorlati) orvosi szexológia módszereivel a terápia a megoldáshoz úgy vezet el, hogy nem gyógyszerel és nem tilt, hanem edz és tanít.

 

Összefoglaló

 

Miért nem megy a szex?

Valamiért ritka nálatok a páros szex. Ez önmagában is megoldandó. Emiatt és talán más ok miatt is, gyakran önkielégitesz vagy már azt sem teszed. A páros szexhez jóval nagyobb edzettség, jobb erőnlét és gyakorlat kell, mint amit a gyakori önkizesekkel valaha el tudnál érni. Érthető, hogy a ritkább önkizés sem segít rajtad, tehát nem baj, ha legalább ezt rendszeresen csinálod.

A páros szexben nyújtott “munkád” mutatja meg, hogy mire vagy képes, nem az, amit egyedül tudsz elérni. Ha párosban nem jól megy, akkor elégtelenségben szenvedsz. Ez nem betegség, élhetsz így is, de nem is vagy egészségesen erős.

Mit lehet tenni?

Olyan edzésre van szükséged, amit szabadon egyedül csinálhatsz, nem függsz senkitől, csak magadtól, de a páros szex nehézségi fokának megfelelő terhelést ad, azaz a páros szexre tudsz edzeni általa. Az edzés közben pontosan mérhetően javulsz, és ezzel párhuzamosan a páros szexben is azonnal megjelennek az eredmények. Nőknek és férfiaknak is szükségesek az OS edzések a karbantartáshoz  vagy éppen azért, hogy visszahozza az élet élvezeti értékét.

 

A rendelés és a szexológai tesztek oldala:

OrgasmService Do by Dr. Emese Toth - www.drtothemese.hu

 

Bemutatkozás

A test egészsége, boldogsága, valamint működtetése

Ne erőlködj!

Ne késleltesd!

Ne gyógyszereld!

A Szex élvezet! Csak élvezetes úton lehet megoldani.

(OrgasmService Do by Dr. Emese Toth)

 

Ennek a blognak a tervezése évekkel ezelőtt kezdődött és csak mostanra érett meg a helyzet, hogy elinduljon. Az indulás oka végülis az lett, hogy az interneten mindenfelé fellelhető írásaim és tanácsadásaim egyre lejjebb kerültek az idő gyomrában, azaz egyre kevésbé találhatók meg a hálón. Ráhalmozódtak azok az évek, amikor már nem dolgoztam itthon és külföldről sem küldtem anyagot a megjelentető felületeknek. Ezeknek a weboldalaknak egyike sem volt sajátom, mert én inkább könyvet adtam ki, még 2006-ban. A könyvpiacon ugyan nem terjeszkedtem, ellenben az orvosi rendelésemen fogyott, és sok média szereplésem is volt akkoriban, így nem gondoltam, hogy valaha is blogot fogok indítani. Inkább egy újabb, bővített könyvkiadásban gondolkodtam és össze is férceltem nagyjából az azóta született műveket, gondolatokat. Az idő azonban ezt a munkát is túlhaladta, már nem foglalkoztat, kár volna az élő fákért, amikből az a papír készülne. Én is "green" vagyok.

A kiadatlan anyagok felgyűltek az évek alatt és nekem is több időm van a gondolatokra és a leírásukra. Ez talán csak átmeneti lesz, de addig megragadom ezt az alkalmat, és teszek egy kísérletet, hogy olvashatóvá tegyek itt pár instrukciót, átadjak néhány alapvető tudnivalót és összefüggést.

Ezek ma még hiányoznak a szexológiából, ahogy én látom. Mellékvágányokat érzek, sikertelenséget és jó adag akarást. Jó lenne már túlhaladni ezeket, és alaposan átdolgozni az elterjesztett módszereket és nézeteket, amikben sok félreértés, lényegtelenség és vakon tapogatózás tapasztalható. Nem kivétel ez alól a gyógyszeripar sem, beleerőszakolva a természetes működésekbe és a természetes működészavarokba az idegrendszer vegyi csonkítását, a lélek sorvasztását és a test krónikus betegségek felé taszítását. (De jó ezeket leírni. NEM bántásból, hanem mert itt végre szabadon tehetem, mert nem függ tőlem senki jóléte és hírneve. Szabadon, mert csak magamnak írom és mindenki másnak, akit esetleg érdekel.)

Sosem gyűjtöttem mást, csakis tapasztalatokat. Mindig újabbakat. És nem ragadok bele a magam által kitüntetően észrevett szabályszerűségekbe sem, mert tovább keresem a mélyebb megértést. De feltétlenül betartom az egyszerű utasításokat, melyek az együttélést segítik. Például hasznosnak tartom az utakon a sebességkorlátozást. Ezt most nem fejtem ki bővebben, de az ezzel kapcsolatos általánosan tapasztalt hozzáállás sokat mesél arról, hogy mi a hiba az életünkben.

Nem kicsinylem le a TEST fontosságát, bár ez szinte kortalan divat, mondván hogy az nem tiszta és mert a lelkünk sokkal fontosabb. Nem hiszem, hogy a sanyarú, kihasználatlan és buta élet használna a lelki fejlődésnek, amikor ez a fajta túlzó gondolkodás oda vezet. De azt látom, hogy a testtel foglalkozni mellőzhetetlen, ha a lelket is egyensúlyban szeretnénk tartani, és olykor meggyógyítani is ezen keresztül lehet a legkönnyebben.

Nem volt érthető a módszerem a rendelésem indulásakor, és ma sem az: Orvosi Gyakorlati Szexológia. Az orvosok bátor tettként és nagy hiánypótlóként üdvözölték. Az úgynevezett pszicho-szexológiai szakmához a tudásomnak semmi köze. Sokat kísérleteztem azon, hogyan fogom kommunikálni, hogy mit is jelent ez a pár szó, hogy gyakorlati szexológia, de nem műtét vagy gyógyszer és nem is szex-szolgáltatás. A mai napig úgy érkeznek hozzám a páciensek, hogy ez fogja meg őket, és ebben reménykednek, hogy teszünk végre valamit. De közben izgatottak, mert kissé féltik az intimitásukat, hogy mi fog velük történni egy ilyen témájú helyen. Ma még nincs rá megfelelő hétköznapi fantázia, hogy a szexszel hogyan lehet másképpen is foglalkozni a gyakorlatban, úgy, hogy a bajok megoldódjanak.

Mára sokat fordult a világ. Vannak terápiák, amik meg merték célozni a szex-szolgáltatás szerűségek behozását a terápiás célú segítségnyújtásba. Számomra ez az út sem szükséges. Teljesen más, jobb lehetőségek vannak rá, hogy létrehozzuk a kedvező változásokat. Ezekről a további cikkelyekben fogok még bővebben is említést tenni.

Az írásaimban közölt információk a saját kutatásaimra és munkámra épülnek és kizárólag a saját véleményemet tükrözik, ezért szerzői jogi védelem alatt állnak Használd nyugodtan, hivatkozva a szerzőre vagy add meg a forráshivatkozást is. Nem lesz több senki azzal, ha tanul valamit, aztán hagyja feledésbe merülni, hogy mi módon jutott hozzá. Ma a források számontartása fontosabb, mint valaha, mert az eredeti forrásokat elfedik a tőlük tömegével plagizáló, de a tudást nem értőn, eltorzítva továbbadó okoskodók. Nem szégyen pedig másoktól tanulni, ám lopni egyúttal önbecsapás és közveszélyes is.

https://www.drtothemese.hu/