AZ  ORGAZMUS SZERVIZ KUTATÁSI PROJEKT ALAPELVEIRŐL
2021. augusztus 01. írta: Dr. Tóth Emese orvosszexológus

AZ ORGAZMUS SZERVIZ KUTATÁSI PROJEKT ALAPELVEIRŐL

shutterstock_1101213215.jpg

Átlátszó korlátok 

 

Az emberi kapcsolatok és az azzal szorosan összefüggő nemiség szigorúan szűkre határolt oktatása és a kijelölt mederbe terelt kutatások dacára teljesen másfelé is eltérülhet az érdeklődésünk. Az élet hozza, hogy sokan szeretnének eljutni egy tágasabb szemlélethez és egy pontosabb megértéshez, mert akkor újra, de már teljesen másképp tehetjük fel a kérdéseinket, melyekre még sosem kaptunk kielégítő választ. A gyakorlati kutatómunka nem más, mint az élőkben keresni és az éles helyzetekben újra és újra próbára tenni a válaszokat. Egyre finomabb módon szükséges megvizsgálni, hogy pontosan mi lehetséges és mi zajlik az emberek között, és az emberen belül. Az ezekből származó összefüggéseket pedig használható rendszerekbe kell foglalni és akkor a korlátok számunkra is átlátszóvá válnak és meglátjuk a takarásukban hemzsegő válaszokat.

Ezeket a konkrét, célirányos lépéseket azonban általában megelőzik más, hosszabb előtanulmányok és kísérletek. Nálunk például az évtizedes orvosi és patológiai tanulmányok az élő embertől a holtig. Aztán újabb tíz évek teltek el a természetes rendszerek és az emberi viszonyok tanulmányozásával, mégpedig a lehető legemberibb körülmények között.

Ezeknek a tapasztalatoknak az összegzései után 2002-re sikerült kidolgozni a működőképes módszert, amely egy a sarokban régóta elhanyagoltan toporgó régiónak, a szexualitásnak szólt. A mögötte álló elképzelés alapján a módszer munkaneve "Szexbacillus" technológia lett, a hivatalos elnevezés pedig Orvosi Gyakorlati Szexológia, fantázianevén Orgazmus Szerviz, röviden OS.

A nemiség nemcsak tiltott gyümölcs, hanem mindig nagyon felkapott dolog is volt, de nem a szokásosan közkedvelt témákat vizsgáltuk és az sem érdekelt minket, ahogy mások közelítették meg. Az erőszakolt elképzelésektől pedig elfogott a viszolygás. Szimplán csak az volt számunkra érdekes, hogy miért léteznek szex-zavarok, mint impotenciák, orgazmus zavarok és más effélék. Már akkoriban is azt írták, hogy könnyű kikezelni őket, de ezt azóta sem látjuk így. És zavaró a sok szabályozás és elvárás, amikben ellentmondások tömege fedezhető fel. Nem érthető, hogyan működhetne jól valami, amit ennyire dogmatikusan és elnyomóan kezelnek és ahol ennyire nem adnak támpontokat, alapokat és megoldásokat. "Ott van az a könyv, az vagy amaz. Tessék elolvasni." És akkor minden rendben lesz? Most akkor mikortól és mit is lehet vagy szabad? Lehetünk szerelmesek kisóvodás kortól, mert az olyan aranyos, de nem tudhatjuk meg senkitől, hogy mi az amit érzünk, ha megkérdezzük? Nem lehetünk szerelmesek iskolás korban, mert akkor mi lesz a tanulással? Ne legyen gyerekünk, mert akkor szégyen lesz belőle, most még? Aztán meg az a szégyen, ha nem lett, de akkor már az is problémás, ha még mindig egyedül élünk? Aztán már nem gond, mégsem haladunk a boldogság felé és végezetül feladva a jó dolgokat is, megöregszünk.

Mik a fő jellemzői az OS módszernek?

 

A koncepciót a dinamikus rendszerek tudományára és funkcionális szemléletre alapoztuk. Fontosnak tartottuk a természetes, felépítő folyamatok serkentését  és közben a tudás átadását. Figyelembe vettük a test fizikai jellemzőit is, mint például az olyan törvényszerűségeket, amik a mozgásokat és a szervezet egészének állapotváltozásait, valamint a viszonyok alakulásait írják le. Ezeket az alapokat B. E. Zolotov professzor, a szerző bocsátotta rendelkezésünkre. A terápiához éles helyzetekben dolgoztuk ki a gyakorlati modelleket és ezek alapján zajlik ma is a program. Nem vettük figyelembe a "nemi hovatartozást" és más társadalmi célú vagy az öncélú elképzeléseket sem. Ezek ugyanis nem befolyásolták az eredményeinket, ezért nem voltak lényegesek.

Az éles helyzetek és szereplőik dinamikus rendszerekként viselkednek, így ezekben megtapasztalható, hogy szinte semmit sem lehet tudni előre és semmit sem készíthetünk el előre. Az előzetes sejtéseket sem kötelező felhasználni, sőt jobb, ha nem támaszkodunk rájuk. Mindenért újra és újra meg kell dolgoznunk. Lépésről lépésre szerezzük meg az újabb feltételeket a további folytatáshoz is.

A nehézség az, hogy közben túl sok változót kellene számon tartanunk. Ezt a sokaságot és a változásaik folyamatait azonban megfelelően leegyszerűsíthetjük, modellezhetjük. A modellekhez azonban nem csak az aktuálisan adott fizikai és más adatokat kell figyelembe vennünk, hanem még bizonyos tágabb összefüggések, úgynevezett princípiumok, másnéven elvek mentén is haladunk. Ezekből néhány fontosabbat emeltünk ki a következőkben, hogy még érthetőbbé tegyük, milyen módszerek adhatnak jobb realizációs lehetőségeket. Az egyes elveket nem írtuk le teljes részletességgel, éppen ezért velük kapcsolatban felmerülhetnek kérdések az olvasás során. Ezekre a korábban megjelent cikkekben lehet válaszokat találni, de direktben is szívesen válaszolunk a kérdésekre.

 

ALAPELVEK

 

1. Objektivitás elv

 

A szeretet a legszebb és a legfontosabb képesség, de egyúttal tudásforma is, mellyel megismerési utak alkothatók. Miért is? Az új képességek kialakulásának alapja az anyag szerkezete és működése, melyek a tudásszerzés közben minőségileg megváltozhatnak és ezzel az anyag újabb képességre tehet szert vagy el is veszítheti valamelyik meglévőt. A szeretet képességének kialakulása olyasmi, mint töretlenül érdeklődni, keresni a közös pontokat és ennek érdekében nyitott adás-vételt folytatni. Ez a folyamat mindig nagyon kellemes és inspiráló.

Az adás mindkét irányban automatikusan létrejöhet. Ha nem kétirányú, akkor mérget vehetünk rá, hogy nem kölcsönös az érdeklődés. Ennek több oka lehet, mivel az alapfeltételek hiánya esetén nem is jöhet létre az adás sugárzása. Mik ezek a feltételek? Szükséges kellő mennyiségű energiabefektetés az intenzív figyelemhez és a kapcsolatfelvételi procedúrákhoz, folyamatos információfelvétel a dolgok alakulásáról, és ott az anyag is, azaz kezdenünk kell valamit vele, például a testünkkel, ahová be kell épülnie az új információknak. Ez szintén energiaigényes folyamat. Pótolni kell aztán a hiányokat is, mielőtt ebben a lelkes munkában kimerülnénk. Ha ezek a feltételek mind adottak, akkor sikerül összekapcsolódni és ha jól működnek a szenzorok, akkor életbe lépnek a kapcsolatfelvétel további lépései. Ezekhez a megfelelő viselkedés, azaz a szükséges komplex állapot három egyszerű szóval megadható: szimpátia, nyugodtság, hasonlóság. Ezek bármely szeretetteljes kapcsolódás fő princípiumai, ezért szükséges rájuk tudatosan is törekedni.

A felkészületlenség, mint például a helyzethez mért tudás hiánya azt jelenti, hogy nem alkalmas az állapot egy új kapcsolatfelvételhez. Az éles helyzetek mutatják meg ezt is. A sajnálkozó együttérzésszerű állapot félelmetes lehet, mert arra gondolunk, hogy milyen borzasztó lenne, ha velünk is ez történne. A kedveskedő szeretetszerű állapot korlátozott, ha csak azt látjuk meg általa, hogy nekünk mi jó és nem értjük, hogy ez nem közös bennünk. Ha szeretetünk és együttérzésünk csupán gondolati döntésünk eredménye, akkor nem lehet pontos, mert nem közös pontokból álló, azaz nem ad lehetőséget szabadon befogadni, szabadon reagálni és hagyni kibontakozni, amit megérzünk és megélünk.

Az objektivitás elve szerint függetlennek kell lennünk minden előzetes döntéstől és tapasztalattól, csak a megjelenések által kiváltott, megérzett saját reakciók vezérelhetnek minket és csakis ezekből lehet pontosan összerakni, hogy mi a helyzet. A komplexebb megértés szimpátiához és az együttes avagy közössé váló érzések kezdeteihez vezet. A kiteljesedett megértés pedig együttműködéshez, ami azt jelenti, hogy pontosan azt adják egymásnak, amit kell. Ez a kétirányú áramlás a szeretet/szerelem állapota. Bármit megadnának egymásnak és az összeolvadással ez lehetővé is válik, de csak az megy át ide-oda, ami kell. Ez a jólét és egyúttal a pontos válaszok tere. Az egyedi igények is megértésre kerülnek, mert átadódnak a közös rendszeren belül.

Másfelől, nem sérti az objektivitás elvét az sem, ha van egy elképzelésünk és ennek a megvalósításakor mi magunk megcsináljuk a kezdeti műsort és elindítjuk az adást, másokat viszont hagyunk erre az adásra szabadon reagálni. Az így bekövetkező változásokat megfigyeljük és korrigálunk vagy beszüntetjük a műsort. A természetes reakciók tehát megmutatják nekünk, hogy pontosan mit kell tennünk a cél érdekében, de ehhez el kell indítani valamit, ami aktivitást vált ki.

Mikor sértjük meg ezt az elvet? Nagyon sokszor megtesszük már a kapcsolatfelvétel elejétől kezdve. Nem koncentrálunk eléggé a visszajelzésekre, ezért gyakran hiába jelzi a másik, hogy ezt már nem szeretné, csak tovább nyomják neki.

Milyen analógiái vannak a természetben? Ha minden egészségesen működik, akkor ilyen a harmonikus anyai és gyermeki szeretet, a szerelmesek kapcsolata, a mély barátságok, olykor a hirtelen szövődött erős szálak az együtt tanulók társak között.

Hasznos megtanulni egy már kidolgozott módszert, hogy segítségével építsük fel a jó minőségű kapcsolatot és egyre pontosabban fogjuk érezni, hogy mire van szüksége a másiknak és mi kell a közös rendszer felépítéséhez, hogy egészen pontosan dolgozzunk például a gyógyításban vagy a családunk boldogságáért. Ezt ma már egyre több ember tanulja és alkalmazza a világban. A szerelmi technológia módszere és a természetes összeköttetések működésének tudománya a Szeretet iskolája, tudományos nevén az Expert-Operátor Rendszer. Felismerője és a technológia kidolgozója, tanítónk Borisz Zolotov, orosz professzor (1947-2015).

 

2. Információs potenciál elv

 

A nagyobb potenciál eléréséhez a szükséges információk pontos bevitele is szükséges, amihez nem elegendő a beszéd vagy a leírás, hanem ennél sokkal összetettebb, több csatornán egyszerre bejutó átadási formára van szükség. Ez olyasmi, mint egy teljes világ átadása, egy az egyben, azaz az összes lényeges információ, a megértéssel és az átéléssel együtt.

A természetben az új információk beépülése egyúttal nagy mennyiségű energia beépülésével jár együtt. Ez az összefüggés már a kutatásaink során is jól használható volt. Nem elegendő csak energiát közölni a páciensekkel, hanem számukra új, de érthető információkat hordoztatunk az energiával és akkor a potenciáljuk jóval gyorsabban és nagyobb mértékben nő meg, mintha pusztán energiaátadás történne. Ezzel új tudást és élményeket is szereznek, melyek egymást erősítik. Látható, hogy eleinte intenzívebb az energia és kevesebb az információ, majd idővel egyre több az információ és egyre kisebb mértékű az energiamező áramlása (Leader-Follow felismerés, B.E.Zolotov. Bármilyen új eredmény elérésekor, így például egy ember szexualitásának helyreállításakor is ez a hatásos folyamat.

Az is látható, hogy ez a legegyszerűbben bizonyos mozgásokon keresztül érhető el. Miért éppen a mozgással? Az ilyen mértékű és ráadásul gyors változásokat másképpen túl nehéz lenne - főleg fájdalom és ijedtség mentesen - elindítani. A mozgással egyszerű módon, sok energiával, kellemesen, semleges területen játszva, lendületesen lehet kezdeni. Már a 3. lépésben, a lehető leghamarabb elkezdődhet a mozgás iskolázása. Ez persze egy ideig halasztható, hogy a regenerálás és ezzel a felkészítés alaposabb lehessen, de ehhez maximálisan elegendő csak 1-2 lépéssel több idő.

Az energia-információs felkészítés a kezdőfeltételeket teremti meg a fejlődéshez. Ennek része a kapcsolat felvétele és aztán sok szálon futó kiépítése egyfajta "mélyinformatikai" jelleggel (Mélyinformatika tanulmány, Tóth Emese), aztán pedig már zajlik a gyors feltöltés és regeneráció. Ezzel az alkalmazkodóképesség helyreállítását is meg tudjuk célozni, ami a figyelem és a tanulékonyság, a fenntartható érdeklődés és a jó közérzet alapja lesz. Ezután, az információk tömeges átadási lehetőségének megteremtődésekor kezdődik el az megfelelő együttműködés szakasza, ahol a páciens már természetes avagy spontán tanulóvá vált, tudásvágyó és együttműködő új életének megformálásában.

Mikor nőhet meg például az életben spontán a potenciál az új információktól? Például megtudtad, hogy gyermeked lesz. Ez az apró információs morzsa önmagában elindít egy hatalmas energia és információs változást a szervezetedben és ez kifelé is hatással lesz, hiszen tettek láncolata fogja követni. Szinte a másodpercek törtrésze alatt átértékelődik az egész életed.

Hogyan képzelhető el, hogy a tanulás feltölt energiával is? A potenciálnövekedés több forrásból származik: a bekerült új információ hordozója valamilyen energiahullám, melyekre például saját gondolatok és érzések kezdenek ráhalmozódni, és ez az agyban, majd máshol is erősödő elektromos és információs áramlásokat indít el. Az a kevés energia azonban, ami eredetileg bekerült az új információval, nem elegendő az összes további következményhez, ezért plusz energia szabadul fel a szervezet raktáraiból és növekvő belső öngerjesztődést, izgalmi állapotot okoz. A gerjesztett mező kisugárzik és újabb információk után kutat. Bármit talál, ami odakapcsolható, beszívja azt az információt és vele együtt a környezetből az energiát is. A könyvek és más konzerv csatornákon keresztüli kapcsolat sosem okoz ilyen intenzitást önmagában. Leginkább az ember-ember és más direkt kapcsolatok következtében lehetségesek intenzív folyamatok, gyorsuló kapcsolatfelvételeken keresztül.

Ez erős, hatékony munkát jelenthet és nem csak virtuálisan, az elképzelésekben, hanem reálisan is. Ugyanakkor a csak virtuális információk bekerülése is okozhat a szervezetben reális, fizikai változásokat. Ha például azt hiszed, hogy az a realitásból származik, akkor reálisként fogod átélni is, azaz te magad fogod megteremteni a saját tereden belül. Innen pedig már meg van az esély, hogy a tereden kívül is megvalósuljon. Ez egy nagyon jó lehetőség, de persze nem mindig kedvező hozzá a belső világ és ennek megértése, ezért gyakran vetélnek el a szép elképzelések is.

Mi történik veled, ha ezt az elvet megpróbálod megsérteni vagy elhanyagolni? Ha már nem tanulsz és új célokat sem tűzöl ki, szóval amikor nem eléggé érdekes számodra élni, akkor egyre gyengébbnek és fáradtabbnak fogod magad érezni. Ezt úgy is meg szokták fogalmazni, hogy az alulterheltség is káros stresszt okoz. Ez leépülés, feléljük a megszerzett javakat és nem pótoljuk újabbakkal. Emiatt lelassulunk, elkezdünk keveset érezni, keveset mozogni, keveset csinálni és egyre kevesebbre vagyunk képesek. A fáradtság, a lehangolódás és az éhség avagy a reményvesztett vágyak lesznek állandó kísérőink, testünk pedig tónustalan és örömre képtelen lesz.

A természetben ennek az elvnek az analógiája érvényesül utazáskor, sportoláskor, mindenféle izgalmas élménnyel járó program esetén, de ilyen az egészséges szülés és szoptatás vagy a jó aktus is. A frissen kialakult párok szexuális élményei magas fokú izgalommal és kielégültséggel járhatnak, mert sok újdonságot képesek adni egymásnak és sok újdonságot fedeznek fel közösen. Ehhez elegendő lehet pusztán a felvillanó vágy is, nem szükséges feltétel, hogy hosszabb távon is együtt maradjanak.

 

3. Elsőbbségi elv

 

A természetben a szexualitás elsőbbségi helyzetben van abban az értelemben, hogy egyszerűen lépés-előnyben van. Ez abból adódik, hogy a szexualitás nagyon összetett, sok más életműködéssel szoros összefüggésben áll. Nem annyira vezeti vagy ösztönzi a gondolatokat és a cselekedeteket, hanem inkább megelőzi és beindítja a többi működést is. A legérzékenyebb területként vagy "szervként", elsőként reagál a környezeti változásokra és az egész szervezet megváltozásához vezet. Érzékenysége miatt van az is, hogy ennek a területnek a reakciógyengülése jelzi legelőször, ha valami nem elegendő és nem működik jól az életünkben avagy a testünkben.

Első tünetként jelez, amire kiemelten érdemes figyelmet fordítani és jobban körülnézni, hogy mit tehetünk magunkért. Ez általában mégsem magának a szexnek a forszírozása, hanem sok más dolog, aminek a pótlása, feltöltése, rendbehozatala végül a jó szexuális élethez is elvezet. De sokan fordítva csinálják és az elmaradt szex pótlásával kezdenek, miután elhanyagolták magukat. Szaladnak ide-oda, hátha valakinél mégis visszatér a kedv és elérik az orgazmust. Van is olykor ilyen siker, de ez tönkretesz más dolgokat, mert a valódi okot nem állították helyre.

Fordított irányból is nézhetjük a megoldást. A nagyobb érzékenység a természetben jobb reakcióképességgel társul, ami a változékonyságot és ezzel az életképességet segíti elő. Ez több féle módon kihasználható, ezért a megelőzésben a szexualitás tudatos fejlesztése minden más területre pozitívan hat:

Gyorsabban lehet haladni az élet minden területén, ha jó a szexuális élet.
Az általános érzékenység fejlesztésével egyes zavarok is megoldhatók és az élet élvezeti értéke emelhető.
Az életképességet javító edzésből nem érdemes kihagyni az intim edzést sem. Még idősebb korban is segít a lelassulás okozta bajokon és emiatt fiatalító hatású.
A szex-zavarok általában nem önmagukban léteznek, és nem betegségek, hanem leginkább elégtelen állapotok, és a szervezet egészségének legérzékenyebb és legkorábbi jelzőiként megmutathatják az utat a megoldáshoz is.
Az érzékenység és a nemiség tónusban tartása a szervezet energia-információ cseréjének az egyik motorja, a reakcióképességet ébren tartja. Így az is érthető, hogy miért van a kapcsolatok kialakulásában és fenntartásában is elsődleges szerepe a szexualitásnak, még akkor is, amikor a szex nem jön szóba semmilyen formában.

Nagyon fontos, hogy a nemiség jelentőségét pontosabban kell megérteni, és nem helyes azt elnyomni vagy eltorzítani. Az elv megsértésével egyébként lépten-nyomon lehet találkozni, és a következményei: szenvedélybetegség, meddőség, depresszió, pánikbetegség, stressz, agresszió, férfiatlanság vagy a nőiség elvesztése, az orgazmus elvesztése és a párkapcsolatok kaotikussá válása.

Az elsőbbségi elv analógiái a természetben a férfias vagy nőies jellegek, a nemiséggel kapcsolatos életminőségek, ja ó egészség és erőnlét kellemes élményei, a hasonlóan aktív emberek iránti szimpátia.

 

4. Fizikai elvek

 

A szexualitás szorosan kötődik a fizikai törvényekhez. Csupán fizikai hatásokkal, mint például mozgással, új életet generálunk, regenerálódunk és potenciált gerjesztünk, valamint elkezdünk aktívabban kapcsolódni. Az élet és a mozgás egyenértékűségi elve is megfogalmazható itt: minden mozgás életfeltételeket hoz létre vagy tart fenn, ezzel életet hoz létre vagy tart fenn.

A gyorsabb mozgástól felgyorsulnak a belső működéseink és energia szabadul fel, ezzel a munkaképesség is megnő, sőt átalakul. Az érzékenység fokozódik és ez még gyorsabb további változásokat okoz. Fokozottan élő állapotba kerülünk és ilyen állapotban a változások élvezetesek és inspirálók, az energetika készen áll az átadásra és a kapcsolódáshoz szükséges feltételek is kedvezővé válnak. Az így generálódó élet kiáradó és eljut más élőlényekhez. Mondhatjuk, hogy életet adunk át egymásnak. Pontosan azt az életet, amit gerjesztettünk magunkban: komplex, feldolgozott formában adunk át energiát, információt és anyagot és ezek együttesének egy érettségi fokozatát is, amiben az időtényező is szerepet játszik. Az egyszerűbb kölcsönhatásokhoz elegendő csupán ezeknek a komplex fizikai mezőknek az érintkezése is, nem szükséges direkt áradás.

A fizikai közérzet és az általános jólét elsősorban annak a függvénye, hogy mennyire élünk kielégítő életet. Ehhez az is elegendő, hogy kellő rendszerességgel, kivétel nélkül, a test minden egyes részét működtessük és kölcsönhassunk vele. Ez teszi lehetővé a megfelelő edzettséget is, hogy élvezhessük már magát az ebbe befektetett munkát is, a vele járó élményekkel.

A fizikai elv megsértése könnyű, mert csupán az egyre kevesebb fizikai munkától, a túl kevés változástól napok-hetek alatt elkezdődik a legyengülés.

A fizikai elv tiszta analógiái a természetben maguk a gerjesztett és az öngerjesztő állapotok és az ezekkel járó izgalmi viselkedések.

 

5. Univerzális kapcsolódás elv

 

Az emberi szexualitás területeit hivatalosan csak szűkebb körben kutatják, de természetesen igen széles körben hozzáférhető a tanulmányozásra. Éppen ezért is igen erősen vitatott területről van szó, ahol olykor több a harc, mint az együttműködés. Fontos vagy elkerülendő a szexualitás? Még jobban szabályozni kellene vagy teljesen felszabadítani? Luxuscikk vagy emberi jog? Szigorúan intim maradjon vagy sokkal nagyobb publicitást és megoszthatóságot érdemelnénk meg belőle? És még sok kérdés van, ami nézeteltérésekre adhat okot.

Sokak szerint és szerintünk is a szexualitásnak leginkább az univerzális célja fontos, de abban már nem könnyű megegyezni, hogy mi is ez a cél, vagy milyen célokat szolgáljon életünkben a szex. Egy biztos, hogy legalább olyan értékes és egyúttal nehéz kérdések ezek, mint a lét értelmét keresni. Mindig újabb értelmezések merülnek fel. Mindenesetre érdemes foglalkozni az ilyen kérdésekkel is.

Az általunk kidolgozott programok kutatási-fejlesztési, megelőzési-gyógyító és oktató területeket tartalmaznak. A gyógyító-oktató rész elsősorban az emberi szexualitás működészavarainak 4-5 heten belüli gyakorlati megoldását célozza meg. A módszer fejlesztése 2001 óta folyamatosan zajlik. Eddigi elemzéseinkben a tapasztalt működészavarok előfordulásával és a velük kapcsolatban elért eredményeink vizsgálatával foglalkoztunk, egyúttal összefoglalva az új koncepciót és protokollt, valamint a következtetéseinket. Ezek jelenleg nem publikusak vagy csak szétszórtan találhatók meg.

A hagyományosan elterjedt lelkizésről és a sok hónapos konzultálásról a speciális edzésekre helyeztük át a hangsúlyt, hiszen az aktus mozgásokkal jár, de az izgalom és az orgazmus is sok belső mozgás eredménye. Aki nem képes mozogni vagy edzetlenné és gyengévé válik, ott eleinte az idegrendszeri majd a testi energiatartalékok is lecsökkenek, ezért a test is csak korlátozottan képes élni. A mozgással viszont az idegrendszer és a test is megerősíthető.

Még a legbensőbb személyes problémák sem csupán lelki nehézségek. A test leépülése és működészavarai gyakran megelőzik őket. Egy ideig észrevétlenek maradnak, aztán hamarosan kialakul a testi-lelki sérülékenység. Jó tudni, hogy mik azok a jelek, amikből kiderülhet, hogy mi a helyzet a saját szexualitás aktuális energetikájával és ez hogyan befolyásolja az izgalomba kerülést, az alaptónust és a működéseket, ezekkel együtt a közérzetet.

Alaptudássá lehet tenni, hogy minden ember képes legyen

1. fenntartani saját intim jólétét, ami egyedül és párosban nem ugyanazt jelenti
2. értőn alkalmazni a kapcsolatok keletkezésének és a viszonyok alakulásának törvényeit

A kapcsolódás másokhoz a legfontosabb és egyben legnehezebb “tantárgy” az életben. Beletartozik többek között a magány, a barátság, a szerelem, a halál, a szex, a család egysége, a szétválás, a véletlenszerű és a tervezett találkozások. Tanulni kell SZERETNI és tanulni kell EGYÜTTMŰKÖDNI is. Amit ezzel el lehet érni, hogy egyre pontosabban elsajátítják a harmónia törvényszerűségeit és ezek ismeretében és gyakorlati megvalósítása révén mindig úgy érhetnek el sikereket, ahogy és amikor az erőszakmentesen, a jövő veszélybe hozatala nélkül lehetséges.

Már kezdeteknél azért adtuk az Orgazmus Szerviz fantázianevet a módszernek, mert az orgazmus kiválóan jelzi a kedvezőtlenséget. Azt is azonnal megmutatja, ha az egészséged meggyengül, de közvetlenül hatnak rá a gyógyszerek, az orvosi beavatkozások és a regeneráció zavarai, például az alvászavarok és a stressz is. Egy terápia hasznossága pedig azzal mérhető tapasztalati úton a legegyszerűbben, hogy az élet élvezeti értéke, például az orgazmus milyen mértékben javulhat általa.

Tapasztalható lépten-nyomon, hogy minél kevesebbet csinálunk valamit, az annál jobban leépül, meggyengül. De ha nem megy valami, akkor hiába erőltetjük meg magunkat, attól nem fog javulni. Másra van szükség és az sem mindegy, hogy hol és hogyan keressük a problémák okát. Szinte sosem az ivarszervekben lehet megtalálni a baj okát. A hátországnak kell jól üzemelni, mert például a pénisz csak a slag szerepét tölti be, lényegében semmi sem tőle függ. Ha a hátország rendben van és elegendő a leadható tartalék, akkor a nemiszerv is jól működik és a kedv is fokozott. Ebben a nőknél és a férfiaknál is hasonló helyzetet találtunk.

A nemiszervek reakciókészsége távolról vezérelt, még pedig a szervezet egésze állapotának megfelelően. A szervezet pedig vagy engedi a szexet vagy időben leállítja, és éppen ez a helyes hozzáállás a részéről. Olykor pedig csak nem érthető, hogy neked nem tetszik, ami történik, és csak úgy marad, ami korábban alakult ki. Úgy, mint egy feleslegessé vált, de kint felejtett sebesség korlátozó tábla. Ilyenkor nagyon fontos az önmagunkkal folytatott kommunikáció, hogy mit teszünk és mit gondolunk, mert a szervezetünk további reakciói is ennek megfelelőek lesznek. Ha elégedetlenkedünk, akkor csak rontjuk a helyzetet, de ha ellátjuk magunkat a szükséges dolgokkal és a pontosan felépített edzéssel, akkor helyreáll a működés a nekünk kívánatos módon. Az egészséges szexuális életnek hasonlók a feltételei, mint az élet többi részének. Pontosan azt kell edzeni, amiben jobbá akarunk válni.

Állapotról van szó tehát, nem betegségről. Az összes külön elnevezett és külön zavarként kezelt probléma valójában ugyanaz: elégtelenség. Azt látjuk ilyenkor, hogy a vágy, a merevedés, a magömlés, az anyagképződés, a dinamika, az élvezet, az orgazmus és a kielégülés, tehát minden egyszerre problémás. És lehetnek még ezekhez kapcsolódó fájdalmak, lelki problémák és még sok más ok és következmény, ami ide vezetett. Ez mind testi elégtelenség és működészavar, saját jogon. A párkapcsolat zavarai is ezeknek a következményei, és ezt érzelmileg még erősebben átéljük.

A szex élvezet, az elégtelenségek megoldása az edzés, és a szexhez élvezetesen kell edzeni is. Ez hozza vissza az izzó hangulatú aktusokat és megújítja a szerelmet. Az OS Programot éppen ez hívta életre, sőt ennél is többről van szó. Mi a hétköznapokban szükségesnél mélyebbre is behatoltunk e csodásan burjánzó, színes világba. Még sokfelé vezet tovább a titkos, máshonnan észre sem vehető út, amit mindannyiunknak fel kellene fedezni. A szexualitás ugyanis, akárcsak a zene, univerzális nyelv és kapocs köztünk. Minden ember számára biztosított az a lehetőség, hogy megismerhesse, élhessen vele, közös nyelvként beszélhesse, közös célt tűzhessen ki és fejlődhessen általa, testileg, lelkileg, szellemileg.

 

6 - 7. Természetesség és Szabad reakció elvek

 

A változatos élet záloga a természettel való jó viszony és az alkalmazkodásnak nevezett együttműködés. Ez a folyamat nem akaratlagos és ezért nem is kompromisszumról van szó, hanem csak később felismert, mégis azonnal megengedett. Ehhez nem kell mást tenni, mint hagyni a szabad reakciókat, kritika nélkül, figyelmesen követve és majd aztán megértve. De ha a jó kérdést tesszük fel, akkor is ehhez hasonló folyamatok zajlanak és ezzel mi magunk is irányt szabhatunk nekik.

A lelkiélet szövevényes zavaraiban kutakodni éppen ezért erőltetett és felesleges. Egyáltalán nem volna szükséges terápiákat építeni erre. Még azokban az esetekben sem ésszerű ez, amikor az érzelmi szenvedés szinte már mindent elborít. Ha ugyanis az érzelmek és a gondolatok már kínnal járnak, akkor általában már kaotikussá váltak, ezért a tartalmuk használhatatlanná válik. Ezek a zavaros (nemcsak zavaró) érzelmek és ezek a gondolatok már nem tisztázhatók és nem állíthatók helyre többé, ezért a továbbiakban teljesen ki lehet hagyni őket és hamarosan maguktól tűnnek el. A sikeres terápiák egyik alapelve éppen ezért a természetes megengedésére törekvés.

Újra meg kell tanítani a felnőtt korra már elveszett természetességet, amely a szabad reakciók, azaz a játszás során alakul ki. Ezt egyetlen mesterséges út sem képes tisztán előidézni, azonban használhatunk hozzá mesterségesen előállított eszközöket. Például az aktus gyakorlati modellezéséhez szükséges egy eszköz, amivel ugyanazokat a mozgásokat lehet elvégezni és hasonló érzésekkel, mint egy emberpartnerrel. Tökéletesen elegendő, ha ezek a feltételek érvényesülnek és mindent úgy teszünk, ahogy ez élvezetet okoz. Instrukciókat is lehet hozzáadni, hogy minél többféleképpen, egyúttal szélesedő repertoárral fejlődhessen az erőnlét és a szexuális aktivitás minden tényezője.

 

8. Luxus potenciál elv

 

A testi szerelem egyszerű fizikai modellje alapján mondhatjuk, hogy az emberi kapcsolatokhoz is valamilyen állapotváltozás szükséges. Olyan, mint amilyen a molekulák kapcsolódásához. Gerjesztett állapotba kell kerülnie magának az embernek is. A gerjesztődéshez plusz energia kell, ami a munkavégzés során (fizikai értelemben) a kapcsolat kialakításában kerül felhasználásra.
A szexhez érzékenység, azaz vágyak is kellenek, mégpedig a másik ember vonzhatásával szinkronban. Ez olyan, mint amikor a megfelelő kötőhelyek szabaddá válnak a molekulákon a kapcsolódáshoz. A kapcsolódás maga viszont csupán az egyik feltétele az átadásnak, azaz annak, hogy egymásnak élvezetet tudjunk szerezni.
Az élvezet sem maga a kapcsolódás, hanem a teljes folyamatot kísérheti, sőt már előtte is létrejöhet, a vágyakkal együtt. Aztán valamelyik lépésben egyszer csak szükségessé válik egy ilyen típusú kontaktus, és az összekapcsolódás után indulhat el a „csatornákon át” az energia, az anyag és az információ, amire ott akkor szükség van, ezért szükséges a szexhez luxus mennyiségű potenciál. Energia kell a vágyakhoz, a gerjesztődéshez, az összekapcsolódáshoz és az átadáshoz. Aztán valamit át is kell tudni juttatni. Ami átment, azzal kezdeni is kell valamit.

9 - 10. Objektivitás és Életszerűség elvek

 

Az életben is létezik objektivitás. Ez azt jelenti, hogy amit kapunk, azt nem torzítjuk el, hanem tisztán fogadjuk be, úgy ahogy az van. Így teljes dolgokat kaphatunk meg. Olyan ez, mint a természetes étkezés. Minden benne van, még az emészthetőséget kedvezően befolyásoló anyagok, íz és illat aromák, színek, enzimek, katalizátorok is. Ennek a viselkedésnek az elnevezéseként használhatjuk az életszerűség szót. Bármi eltérít ettől, vissza kell térni az élet objektív befogadásához és az ezzel együtt járó életszerű viselkedéshez.

Az emberiség létezése és fejlődése mindig szorosan kötődött a viszonyokhoz: az ideához (szerelem, hűség, istenhez közelítés...), a működéshez, avagy ha úgy tetszik, a szex-tevékenységekhez is. Önmagában a szexben nincs is tiltani vagy támadnivaló, de amikor ez mégis megtörténik, akkor az emberiség ellen elkövetett "öngólhoz" vezet a szex gyakran nem torzítatlan megítélése miatt.

A kutatásaink során még nagyobb tekintettel kellett lennünk a hagyományokra, a sokszor igen eltérő erkölcsökre, a sokféle egyedi ideológiára, a fennálló tévedésekre, a személyes jogokra és szeméremérzetre, szóval egész eddigi emberi kultúránkra. Ezeknek a feltételeknek sem szabadna sérülnie semmilyen kapcsolatban, de ezt sosem éreztük nehezen betarthatónak ebben a programban.

Nincs értelme másképpen közelíteni egy témához, mint objektivitással felülemelkedni a sérülékenységen, amit főképpen a félelem húzta korlátok okoznak. Ennek ellentmondani látszik, ha nem pusztán elméleti síkon közelítünk a megoldandókhoz. Gyakorlati munkát kell azonban végzünk, mert e nélkül nem érhetők el valós eredményeket hozó terápiás megoldások, ezért ebben a szellemben építettük fel a gyakorlatokat. Emellett a gyakorlatok és az eredményük a bizonyítéka egy elmélet működőképességének és gyakorlati hasznának is, például az eredményesség vagy a hatástalanság eldöntendő kérdésében. Ez nem derülhet ki csupán az elméleteknél maradva.

Furcsa dolognak tűnhet elsőre, hogy a bajok előbb-utóbb akkor is előbukkannak, ha teljesen beszüntetjük a szexet éltető tevékenységeket, például sikeresen tiltjuk, vagy önként lemondva elkerüljük. A meglévő zavar ettől nem fog csökkenni, csak álruhákat ölt és az egészségromlás is folytatódik. Emlékezzünk: ez az érzékeny terület az első jelzője az életbeli bajainknak és nem az oka.

Másik oldalról, nagy nehézség egy szakembernek – bármikor szembesülhetünk mindannyian saját emberi tökéletlenségünkkel –, ha tévedései miatt akaratlanul elbújtat egy betegséget, ami felismerhetetlen mumussá válik. Mire újra felismerhető lesz, addigra már elveszett sok értékes idő és lehetőség. Látunk ilyen zavaros szakmai helyzetet, hogy már feleslegben van a sok mumus, hiszen nincs is annyi „betegség”, ahány féleképpen nevezik és kezelik. Kisebb gond ennél és nem is kudarc, ha csupán várni kell a megoldásra és hosszabban dolgozni érte, mint eleinte gondoltuk, ha a haladás egyébként töretlen.

 

11 - 12. Tanulhatóság és Fenntartott egészség elvek

 

Az emberi élethez, mind fenntartásához mind értelmessége növeléséhez szükséges anyag, energia és információ, amik bőségesen rendelkezésre állnak a környezetben. Innen azonban nem puszta véletlenszerű felvétel történik. Ez a folyamat igen komplex és feltételei között vannak a kapcsolatfelvétel, az információszerzés, a vezérlés, az alkalmazkodás és egyebek is. Nem csak egy-egy adott időszakot, hanem az élet végpontját, mint eredményét is jelentheti mindez, melyet egyszerűen az élet tanulási folyamatának nevezhetünk.

Bármely veleszületett képességről is legyen szó azonban, a puszta megléte még nem elegendő ahhoz, hogy teljes egészében birtokoljuk. Van kezünk és lábunk is, de ha nem használjuk őket a szokásos napi rutinban végzett mozgásokon kívül többre is, akkor azon túl már jóval gyengébbek és ügyetlenebbek leszünk. Ilyen elégtelenségek minden nap kiderülhetnek, de csak ha új helyzetbe kerülünk vagy amikor egyes mozgásokat már régóta nem végeztünk és ezért kijöttünk a gyakorlatból. Így van ez a szex-mozgásokkal is.

A fennálló működési elégtelenségek akadályozzák a megértést is, nemcsak a mozgást, az energia- és az információellátást. Elfedik az igazságot, hogy miért, mit és hogyan kell tenni a teljesebb életért. Az OS program edzései közben elsajátíthatók a szükséges tudásalapok és az elvek is, hogy világossá váljon, mit, miért teszünk. Mindezekből természetes módon következik az élvezetesség helyreállása, mert ha követjük az elveket és helyesen élünk a saját természetünk szerint, akkor visszatér az erőnlét és az érzékenység.

A szex-zavarok esetén el kell kezdeni megfelelően mozogni, lélegezni, megérezni és idővel egyre nagyobb erőre és ügyességre teszünk szert. A legjobb eredmények az edzésszerű, fokozatosan épített folyamatokkal hozhatók létre, melyek tartalmazzák az összes feltételt és eszközt, amire szükség van a problémák és az ezekkel együtt járó élvezeti, azaz orgazmus zavarok megoldásához. A mélyebb megértés pedig az eredmények önálló fenntarthatóságához vezet. 

Orgasm Service Do by Dr. E. Toth
Szöveg: Tóth Emese/drtothemese.hu
Foto: AlohaHawaii/shutterstock
Az itt és máshol megjelent írásaimban közölt információk mindegyike saját kutatásaimra, munkáimra épülnek és kizárólag a saját véleményemet tükrözik. Szerzői jogvédelem alatt áll valamennyi itteni vagy bárhol máshol, a nevem alatt megjelent tartalom is. Használd nyugodtan, hivatkozva a szerzőre vagy egyszerűen add meg a forráshivatkozást.

A bejegyzés trackback címe:

https://drtothemese-orvosszexologus.blog.hu/api/trackback/id/tr2216514366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása